Räddningspatrullen :)

Hehe, sitter och nynnar på introt till räddningspatrullen, haha.
Kom att tänka på den i skolan för någon dag sen då jag, Matilda och Sandra satt och sjöng gamla barnprogramsintron.

Men passande nog så fick jag och Rustan chansen att leka räddningspatrullen idag!

Vi räddade nämligen en liten kaninunge från att bli fågelmat!
Vi gick ut på hans gård i malmö för att gå till tvättstugan och hämta tvätt (jag följde bara med för att röra på mig)
Helt plötsligt hör jag något konstigt skrik från en buske längre bort och så ser jag en massa fåglar skutta runt busken.
Rustan fortsätter utan att märka något men jag går dit så ser jag att de jagar en liten kaninbäbis :(
Den lille stackarn var så rädd så den skrek och de försökte hacka på den!
Snabbt som fan jagade jag bort fågelskrällena och sedan kom Rustan ut med lite redskap, bla en hink, och så lyckades vi fånga in den lilla kaninen. Mamman syntes inte till någonstans och hade vi låtit den vara så hade fåglarna tagit den. De satt nämligen runt om på gården och inväntade att vi skulle avlägsna oss.

Jag tog hem lille "Jörgus" som Rustan tydligen kallar den, haha. Har precis gosat lite med den och lagt den i en låda med hö och mat. Det stod att de eventuellt kunde äta fast mat när de var ungefär så här stora...får väl se. Annars blir det handmatning med någon mjölkmix.

Dessutom så kanske vi får behålla den om det visar sig att det verkligen är en kanin och inte en hare. Jag tror att det är en sån där liten vildkanin som man ser runt i malmö, men men.
HOPPAS! :) Så får min lilla gris en kompis att leka med!

Har redan tänkt ut att jag ska bygga en liten inhängnad till dem så de kan vara ute på gården nu i sommar :)

Här har ni lite bilder på kaninbäbisen:



Kommentarer
Postat av: rulle

Vad söt han är lille Jörgus :D

2010-05-26 @ 22:07:55
URL: http://www.rustowski.com
Postat av: Orsa kompani

Sååå söt! Hur går det nu då med mat och Gris-sällskap?

2010-05-28 @ 15:10:41
Postat av: Agnes

Hehe, joda kaninen mår bra. Han är väldigt pigg och äter bra nu också. Vi ska släppa ut honom i närheten på en åker så fort han blivit lite större. Grisen har han inte träffat än. Vet inte om han har något som kanske är smittsamt och så plus att vi helst vill släppa ut honom om han inte blir för tam :)

2010-05-28 @ 21:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0