lite tankar..

Ja nu börjar det bli ganska sent, men jag är inte trött än så tänkte att jag kan väl klämma ur mig ett inlägg till.
Detta kanske tom blir lite djupare och meningsfullare än de tidigare:)
Satt nämligen och funderade på en sak som min pappa sa igår. Vi körde igenom limhamn och såg alla sjuka och maffiga hus som det finns där. Vi snackar alltså semipalats nästan.
Han sa något om att det finns så många människor som strävar efter att få mer och mer pengar och strävar efter något stort så lång period av sitt liv så att de kanske är ganska gamla sedan när de verkligen lyckas..
Var det värt det då? lägga så mycket energi på något man vill ha och kanske inte se och uppskatta det man redan har? Det är väl klart att människor borde ha en strävan och vilja uppnå saker med sina liv, men det är ju lite sjukt att de flesta faktiskt mäter framgången i hur mycket man har på sitt bankkonto.
Jag säger inte att jag är mer förnufitg och uppskattar allt med mitt liv mer än någon annan, men jag försöker i alla fall stanna till och påminna mig själv om vad som är viktigt här i livet. För helt ärligt så är man ju vääldigt fokuserad på pengar. Man ljuger ju för sig själv om man säger att man inte alls är motiverad av pengar.
Aja, men det min pappa även la till var ju i princip att människor lever inte 200år så man hinner antagligen inte ens njuta ordentlig av det man tjänat ihop. Man kanske blir rik när man är 50-60 och sen när man dör går alla pengarna till ens bortskämda snoriga barnban som sedan växer upp och lever loppan på stureplan. Nästan så att de loskar en i ansiktet och allt det arbete man lagt ner...
Man kanske kan hoppas på att bli rik innan 30? vad vet jag :P


haha, kanske lite dumt att sitta uppe och filosofera!
Ska lägga mig nu men först en låt som jag hoppas alla som kommer in här och läser lyssnar på!!
väldigt passande till mitt inlägg också.





Eddie Vedder - Society

Kommentarer
Postat av: amanda

det är lugnt, fixar sexsiffrigt kapital innan 30 här! haha.

nej skämt åsido, din pappa är minsann en vis man!

2010-01-12 @ 19:19:22
Postat av: aggnuschka.blogg.se

jaja, för fan jag tror på dig Mando!

haha, jo han har ju sina moments :)

2010-01-12 @ 19:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0