:(

blööö, jag lipar sönder!

Jag och min syrra bestämde oss för att ha en trevlig liten filmstund. Vi hade en ganska stort urval av filmer, men vi valde att se "Hachiko, a dog's story"

alltså herregud! Både jag och hon började ju gråta som små grisar under filmen. Den är så gullig och så fin så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Vill ni se den så kanske ni inte ska läsa hela detta inlägg, men det är värt att göra det oavsett.


Det handlar om en hund av rasen akita som typ hittas som valp av en man som sen väljer att behålla honom, och så får man se hur bra vänner de blir osv.
Varje morgon så följer Hachi sin ägare till tågcentralen där  han ska ta ett tåg till jobbet. Sedan går hunden hem och prick 17 sitter Hachi vid tågcentralen igen och väntar på sin ägare som kommer med tåget.
Sedan en dag så kommer inte hans ägare ut från centralen så Hachi sitter där tills det blir jättesent, och man får veta att ägaren dött. Hachi får flytta hem till en annan i familjen men rymmer för att ta sig tillbaka till sitt gamla hus och sedan går han till tågstationen. Detta fortsätter han att göra i typ 10 år....sitta och väntar på sin ägare. Han blir omhändertagen av folk som jobbar vid tågstationen... sen på slutet ser man honom gammal och smutsig så dör han tillslut.

Det låter kanske som en fett töntig film för många, men shit alltså jag är fortfarande lite tårögd.



Behöver jag säga att det är baserat på en sann historia?!!! omg, nu kommer tårarna igen. Kanske dags att sova, haha

Här är en bild på den riktiga Hachiko aka "Hachi"


här är mer om den riktiga storyn om ni vill läsa: http://en.wikipedia.org/wiki/Hachik%C5%8D

Kommentarer
Postat av: sarah

oh man.. jag hade lätt bölat åt den filmen. speciellt med tanke på att jag bölade (ugly-cry) åt oprah idag när det inte ens var sorgligt

2010-04-03 @ 23:10:06
URL: http://saeret.blogg.se/
Postat av: Johanna

Såg en teckand version när jag var liten, aldirg gråtit så mkt till en film

2010-07-14 @ 23:07:17
URL: http://converser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0